Õppetöö väljub aina enam klassiruumist: õppekäigud, loengud, õpitoad,
projektipäevad, programmid jne. Aina enam kasutatakse õppetöös seni pigem
huvijuhi tööriistakohvris olnud aktiivõppe meetodeid ja vorme. Siiani on
huvijuhil olud oluline roll koolielu ja õppetegevuste mitmekesisemaks
muutmisel. Kas uuenev kool aga üldse
vajabki huvijuhti - uuendusmeelsed,
kaasaegse ettevalmistusega ja teadlikud õpetajad saavad ja suudavad ehk ise
muuta koolielu põnevaks ilma kõrvalise abita. Kas huvijuhtide jalgealune on
muutumas kuumaks ja tema seljataga ei ole kedagi, kes pakuks kindlust ja tuge
ning peaks huvijuhti vajalikuks? Sellele mõeldes saigi õppepäeva teemaks
„Huvijuhtide seljatagune ja jalgealune“ - juba II õpipäevade sarjas „Uued
tuuled“.
Kokkutulnud huvijuhtidele rääkis väärtuskasvatusest koolis ja huvijuhi
võimalustest selles Tartu Ülikooli eetikakeskuse juhataja Margit Sutrop.
Huvitegevust reformitud koolides tutvustasid Tartu Hansa Kooli huvijuht Helena
Stramberg ning Tartu Kristjan Jaak Petersoni
Gümnaasiumi direktor Merike Kaste. Koolijuhtide arvamusi ja hinnanguid
huvijuhtide tööle edastas Koolijuhtide Ühenduse esindaja Tartu Miina Härma Gümnaasiumi direktor Ene
Tannberg. Riikliku õppekava ja huvitegevuse seoste üle arutles Haridus- ja
Teadusministeeriumi üldosakonna esindaja, Huvitava Kooli projekti eestvedaja
Pille Liblik. Eduloona tutvustas oma tegemisi “Aasta teo” laureaat 2014
Jõgevamaa gümnaasiumi projekti- ja noorsootöö juht Nele Graverson.
Rõõmuga tõdesime, et kõik
esinejad kinnitasid, et huvijuhi tegevus koolis on väga oluline. Eesti
Koolijuhtide Ühenduse esindaja Ene Tannberg: „Kool saab hakkama ühe kehva
õpetajaga, aga kehva huvijuhiga küll mitte.“ See mõte tõstab huvijuhtide
vastutust ja kohustab oma tegevusse väga tõsiselt suhtuma. Seoses sellega, et
tööülesanded on muutmus, on muutumises ka „huvijuhi“ ametinimetus- huvijuht,
nooroosootöö koordinaator, projekti- ja noortetöö juht, õppekvaliteedi juht on
vaid mõned näited, mis on juba kasutusel. Töö iseloom on kõigil sama- teha
seda, mis seob kooliperet, aga igas koolis on omad nüansid.
Taaskord oli kõne all küsimus, kas oleks võimalik ühtlustada
huvijuhtide ametijuhendid, tööülesanded, koormused. Ja taaskord tõdeti, et seda
teha on ülikeeruline, pea võimatu, sest huvitegevuse sisu on sõltuvuses konkreetsest
koolist ja kogukonnast ning nende traditsioonidest.
Õpipäeva toimumist 17. märtsil
2015a toetas Hasartmängumaksu Nõukogu. Suured tänud Tartu Antoniuse õue
perenaine Auli Solole ja Maitseelamuste koja kokale Triinu Akkermannile.